GALÍCIA–ASTÚRIES–CANTÀBRIA

El darrer gran viatge de la Burgman 650 exe, 2009.............................................  3.316 Km

Etapes, itinerari i comentaris  Del 16 al 27 de juliol de 2.009

Km

L’ESCALA – LOGROÑO (16 de juliol)

Hem sortit passades les 7 del matí, hem anat per la N-II fins a trobar la C25, passat Fraga hem agafat l’autopista fins a Saragossa. Després hem agafat l’ A68 i la N-232, fins a Logroño, hi hem arribat a les dues. Mai havia passat tanta fred esmorzant.

Hem dinat a un Lizarran a tocar l’hotel. Ben dinat i vist el tour tot fent una becaina.

A mitja tarda hem anat a conèixer una mica el casc vell de Logroño. La sort ha estat que era el dia dels vins de rioja. Tothom anava amb una copa a la ma. Hem sopat montaditos als carrers S. Juan y Laurel. El més típic és un que només fan montaditos de xampinyons.

593

LOGROÑO – LEÓN (17 de juliol)

Hem anat a esmorzar al costat de l’hotel. Feia força fred i ens hem hagut d’equipar d’hivern. Quasi tot era autovia, quin luxe!, sense transit i sense pagar.

Abans de la una hem arribat a León. Els nostre hotel, el Conde Luna, és de 4 estrelles, quin luxe, però ens ha sortit a molt bon preu. Hem dinat a la Imprenta – Libreria Casado, quina fred que hi feia, la gent menjava amb la jaqueta posada, i l’aire condicionat a tope. Ben dinat a veure el tour. Després hem anat a visitar la ciutat i a sopar una tabla d’embotits i un revuelto de setas al Tizón, taverna típica.

310

LEÓN – REINANTE - Ribadeo  (18 de juliol)

Avui també fa força fred no sembla que estem al juliol. Ens ha costat sortir de León per enfilar la carretera de Lugo, quan érem a Lugo també ens ha costat sortir això que no hi volíem entrar. El port de Piedrafita do Cebreiro ja no és el que era, ara una autovia el travessa, amb poques corbes.

Hem arribat a Ribadeo a la una, però l’hotel no el trobàvem, això que trobàvem el carrer, resulta que hi ha un poblet al costat de Ribadeo que també es diu Reinante.

Hem dinat a Rinlo, parrillada de peix i marisc, boníssim. A la tarda, després de 10 anys, ens hem passejat per la Praia as Catedrais, fantàstic, però com han canviat els voltants. A la platja hi havia més gent que a la rambla de BCN.

Després hem anat a Alfox, poble que feia un mercat medieval, molta gent. Hem tornat a les praias, ara la marea està alta i hem sopat a O Barril pop i gambes, el pop d’escàndol!!!

Ben alegrets hem tornat a l’hotel. Aquests dies anem a dormir tard, fins ¾ d’11 era clar, ara són les 11:45, és hora de dormir.

430

REINANTE – REINANTE (19 de juliol)

Avui toca visitar totes les praias, hem començat per As Catedrais, on hem esmorzat al xiringuito. Ja hi portem tres visites per veure la pleamar i la bajamar. La RP ja explicarà que vol dir, domina el tema. Després hem anat a visitar les altres praias i la illa Panxa on hi ha dos fars el vell i el nou. Hem visitat Ribadeo on hem dinat.

Després de veure el tour hem anat fins a Burela, però hem reculat fins a Foz, on hi havia un ambient impressionant, centenars de persones al passeig i a la platja amb taules, cadires, menjant,...

Hem sopat a O Barril, més val boix conegut que savi per conèixer, hem sopat pop i berberetxos,.. avui hem afegit l’orujo. Avui hem anat a dormir una mica més aviat.

102

Aquesta vegada sí.                                                            Hem pogut baixar a visitar Praia As Catedrais

REINANTE – FIGUERAS – AVILÉS - SOTO DE CANGAS (20 de juliol)

Només aixecar-nos, hem fet gestions amb adeslas i en Garcia Marqués per la granitzada generalitzada del meu cos. Han donat com a resultat que a Avilés, a 100 Km de Ribadeo, hi ha un dermatòleg i en Garcia Marqués a les 12 h. serà a Girona.

Hem començat travessant el pont que separa Galícia i Astúries, o sigui uneix les poblacions de Ribadeo i Figueras, hem esmorzat tot seguit.

Hem continuat per l’autovia que està feta a trams. A  les 12 h hem arribat a Avilés i per tant ens ha sortit rodó el que havíem preparat, malgrat la dermatòloga estava de vacances, ens ha atès un metge de medicina general que ha atès totes les indicacions que li hem donat.

Hem dinat a Avilés i hem continuat ruta fins a Soto de Cangas, passant per Colunga i el Mirador de Fito (unes vistes fantàstiques cap al mar i cap a la muntanya), Arriondas, Cangas de Anís i Soto de Cangas. Ens hem dutxat, hem fet una volteta i unes birres, ... i cap a sopar!!!

237

SOTO - LOS LAGOS – COVADONGA – BULNES – SOTO (21 de juliol)

Quan vàrem aconseguir esmorzar, cap allà a les 9 h. vàrem anar a los lagos d’Enol, dues basses petites i una caminadeta d’una hora i quart, el camí perfecte, estava empedrat.

De tornada ens van aturar a Covadonga, ens vam trobar als germans Batalla. Vam dinar a l’ hotel i després vam anar cap a Bulnes, diuen que hi viuen pastors, nosaltres només vam veure bars i restaurants, de pastors ni un.

Bulnes té dos nuclis el de la villa i el del castillo a la part alta, vaja pujadetes.

Al vespre vam anar a Cangas de Onís on van sopar al rest. L’Abuelo (els asturians també apostrofen), tot molt bo, de tornada a l’hotel vam fer unes heineken, mentres davant nostres jugaven unes guilles.

158

SOTO - ARRIONDAS DESCENS DEL SELLA I QUADS (22 de juliol)

Hem esmorzat a les 9 h. a l’hotel, avui ens ho hem preparat més bé. Hem anat a Arriondas, a les instal.lacions de Jaire, a fer l’activitat del descens del riu Sella. Hem fet el descens en una hora, la meitat del temps que ens havien dit, només dues embarcacions han quedat per davant nostre, eren joves!!! L’entrada a l’aigua espectacular!!!

Hem anat a dinar a Arriondas, però primer hem anat a veure des d’on sortiríem amb el quad. Hem dinat al Mesón el Castañu voltat de nens molt sorollosos i pares que no els deien res. Mentre dinàvem plovia a bots i a barrals.

Després hem fet la volta en quad, una horeta, enmig de la pluja, el paisatge fantàstic!!! Hem quedat enfangats a tope, però ens ho hem passat molt bé però ha estat molt dur per lo dura que tenia la direcció del quad.

Hem arribat a l’hotel, ens hem dutxat i relaxat esperant l’hora de sopar. Les fotos d’avui seran espectaculars!!!

SOTO - POTES – FUENTEDÉ(TELEFÈRIC)- POTES – POSADA DE VALDEÓN – CANGAS DE ONÍS – SOTO  VOLTA A LOS PICOS DE EUROPA (23 de juliol)

Avui hem fet tota la volta als Picos de Europa per la ruta descrita. A Fuentedé hem agafat el telefèric, impressionant, ahir a mig matí van suspendre la pujada, els que havien pujat van haver de baixar a peu.

A dalt feia un vent terrible amb una fresqueta super 21º a baix i 9º a dalt.

Hem dinat a Potes en un lloc molt característic, a l' entrada ens ha rebut un muntanyenc càntabre que ens ha dit que el lloc era molt maco, jo li he preguntat pel menjar i m’ha dit que si no m’agradava ell pagava. Hem pagat nosaltres!!!

Hem anat cap a Posada de Valdeón on hem fet una cerveseta. Després ens hem passejat per Cangas, el Soto i Arriondas buscant una samarreta. Ens falta trobar

l’ azabache!!!

279

SOTO DE CANGAS – CARMONA - REINOSA (24 de juliol)

Dels 231 Km, 63 els hem fet voltant el primer embassament de l’Ebre, després del seu naixement. Hem tornat a fer la part del congost de la Hermida fins La Hermida. D’allà hem anat cap a Puentenansa i a 4km hem trobat Carmona, diuen que és un poble típic cantabre.

El paisatgeés del tipus Garrotxa molt maco. Al mig dia ja erem a Reinosa on hem dinat. L’habitació de l’hotel fantàstica, és un apartament té 40 m2 amb la seva cuina, el seu menjador, wc, l’habitació (que ja la voldríem a casa). La única pega és que per arribar-hi s’han de pujar 64 esgraons.

Per la tarda hem anat a Fontibre a veure el neixament del riu Ebre. Després ens hem animat i hem fet la volta al primer embassament de l’Ebre, per fer-la hem entrat a la província de Burgos.

Després hem fet una volta per Reinosa, però no hem pogut sopar fins a les 9 h. ja que la cuina estava tancada. Abans però hem anat a fer unes birres a una taberna.

Ben sopat hem fet un parell de cardus al bar de l’hotel, que està acabat de fer estil BCN.

231

REINOSA – SANTANDER (25 de juliol) Aniversari Roser

Hem vingut per l’autovia, 40 minuts, ens ha costat trobar l’oficina de turisme i després l’hotel ABBA, les indicacions no són el fort de Santander. Estan a la Setmana Grande hi ha un munt de gent. Al matí hem anat amb el bus turístic i hem visitat el Sardinero.

La ciutat està plena de barraquetes que ofereixen canya més pinxo, així hem dinat.

Per la tarda hem visitat el palau de la Magdalena, hi ha un carrilet per visitar-la, hem fet la tornada a l’hotel caminant.

En arribar l’hotel m’he dutxat i en Rafel només em deia que si em dutxava o no. Jo estava pendent de la sorpresa!!! I quina sorpresa!!! Hem baixat al bar i al moment ha aparegut la Roser. S’havien posat d’acord. Ho tenien tot preparat. M’havien enredat com sempre... Des de feia dies que ho tenien tot lligat. Després hem anat a fer unes cerveses i uns pinxos a les moltes barraques que hi ha a prop de l’hotel.

Quan ens hem decidit anar a sopar tots els restaurants que la Roser portava apuntats com a bons estaven complerts. Hem acabat sopant racions al CANADIO, tot boníssim.

Hem tornat a l’hotel però abans d’anar a dormir hem fet un cafè al bar del costat ja que el bar estava tancat.

SANTANDER – PAMPLONA (26 de juliol)

A les nou hem anat a esmorzar tots tres. Ben esmorzat hem carregat la moto, ens hem acomiadat de la RJ i hem sortit direcció Pamplona on hem arribat a la una. Hem anat a visitar l’ajuntament i després hem dinat sota l’hostal.

Hem mirat la F1, les motos i el tour i hem aprofitat per fer una becaina.

Per la tarda hem anat a visitar Pamplona, fent l’itinerari dels encierros.

Al vespre hem sopat en el mateix carrer de l’hostal, que està ple de bars de pinxos.

261

PAMPLONA – L’ ESCALA (27 de juliol)

Hem sortit a les 8 del matí de Pamplona. No ho hem fet abans per què haviem de pagar l’habitació.

Quan ens hem aturat per posar benzina a la moto també hem aprofitat per esmorzar. Hem esmorzat a una “cantina de l’oest americà”. Hem esmorzat un entrepà de pernil, canya i tallat.

Hem seguit camí. Hem dinat una mica abans d’arribar a Vic, a l’àrea de Gurb i a ¾ de 4 ja érem a casa.