Le Minervois i Les Corbières

.................. En acabar aquest viatge La Casona ja té 130.678 Km

17 - 20 d' abril ............................................. 472 Km

Hem sortit de vacances de setmana santa el dia 17, obligacions d'avis ens ha fet retardar la sortida però ens ha deixat molt contents de tenir el petit. Aquesta sortida l'hem fet per a visitar les zones de Le Minervois i Les Corbières.

Hem anat directe a Minerve, ens ha sorprès la quantitat de vinya que hi ha. El poble de Minerve impressiona a l'estar situat sobre un penyasegat, a sota s'hi troben dos rius Le Briant i La Cesse que a partir d'aquí continua amb el nom de La Cesse. Després de visitar el poble anem direcció Azillanet,  Olonzat fins al llac de Jouarres on hem dinat arran d'aigua.

Ben dinat hem anat a Caunes Minervois conegut per les vinyes i el marbre vermell: rosat pàl·lid, rosat fosc i vermell sang. Hem passejat pel poble on hem admirat les nombroses escultures de marbre i dos plateners plantans l' any 1789, hem fet una cervesa sota la seva ombra. Hem pernoctat al camping municipal molt a la vora del centre i on hem estat molt tranquils i sense sorolls.

El divendres, dia 18, ens hem aixecat aviat i després de fer un esmorzar català, pa amb tomate i embotit, hem anat a Cabrespine a veure la famosa sima gegant. Ens hem hagut d'esperar una estona i mentre esperaven ha aparegut la veina del càmping que hi treballa. Hem estat els primers en entrar. La visita té la particularitat que hi ha uns punts on pots escoltar la informació pertinent triant l'idioma, ho hem escoltat en català. El lloc és impressionant 300 m alt, 150 m de llarg i 60 m d'ample, però el recorregut que es pot fer per lliure és bastant escàs.

Sortint hem fet una volta pel poble i tot seguit hem anat cap a Lastours, el poble amb els 4 castells, cada un sobre un turó diferent. Hem aparcat al pàrquing de l'entrada de la població. Estava força ple de cotxes amb matricula espanyola. Hem fet una volta pel poble i hem dinat a La Casona.

Ben dinat i cames ajudeu-me hem anat a visitar les restes dels castells, els manca força restauració i manteniment: hi ha molta pedra a terra i els camins no estan gaire cuidats. La vista des d'ells és espectacular. En acabar la visita hem anat a Trèbes i després de voltar una mica amb força densitat de trànsit hem pernoctat al càmping "A l'ombre des Micocouliers***". Hem passejat pel costat del Canal de Midi fins arribar a les tres encluses on hem fet una cerveseta. Hem tornat a La Casona a sopar i dormir.

El dissabte, 19 d'abril, hem sortit de Trèbes per anar a Lagrasse, poble que va néixer de la seva abadia i considerat  entre els "pobles més bonics de França". Compta amb la Halle, espai cobert amb 10 pilars de pedra destinat a mercat i que confereix la importància que tenia a la zona de Les Corbières, hem comprat vi del Minervois.

L' Abadia de Santa Maria d' Orbieu es troba a l'altra banda del riu, actualment pertany a dos propietaris: l'estat i l'esglèsia, totes dues visitables i amb tiquets separats. Hem visitat la part de l'estat ja que l'altra no es podia visitar fins a la tarda.

Després de voltar pels seus carrers continuem camí fins a Villerouge-Termenès on aparquem al pàrquing disuassori que tenen molt a prop del centre i on hem pernoctat. Aquest poble és famós perque en ell varen cremar a Guillem Belibaste darrer home  perfecte càtar i per tant hem visitat el castell on va estar empressonat i des d'on s'explica la seva vida com si fos una llegenda de manera molt amena i amb un sistema d'audioguia que no havíem vist mai. Després de voltar pels carrers del poble i comprar vi de les Corbières tornem a La Casona per reposar, sopar i dormir. Durant la nit ha anat plovent continuadament.

Ha estat plovent tota la nit, després d'esmorçar posem rumb a Rivesaltes passant per Maury. Fins a Maury hem passat per una carretera super estreta, la route 20 que travessa la Muntanya d' Alaric i Les Corbières; sort que no ens hem trobat trànsit de cara. A Rivesaltes hem aparcat davant de l'oficina de turisme, estava tancada, igual que la majoria de comerços. Després de voltar pel casc antic hem decidit tornar a casa ja que fa un dia força rúfol. A Porta Catalana ens trobem un control de la policía nacional molt sever, ens toca fer cua, al migdia arribem a casa just per veure la repetició de la F1 a la Xina. L' Alonso ha fet 3r.