L' ESCALA - SÒRIA (2011) 1.244 Km

Divendres,15 d’abril:       L’Escala – Alpicat                     276  Km

Teníem classe fins les 5 h, però a les 8h ja érem a Sant Pere amb la Casona, hem esmorzat al Lido, i la Roser ha hagut de fer un viatge extra de tornada a l’Escala.

A les 5:20 hem sortit de Sant Pere direcció Lleida per l’Eix Transversal. L’Eix està ple d’obres i la velocitat mitjana ha estat molt per sota del que és habitual. A dos quarts de 9 hem arribat a Alpicat on passarem la nit.

Dissabte, 16 d’abril:     Alpicat – Sòria       301 Km

Ens hem aixecat aviatet, hem anat a esmorzar i hem posat rumb cap a Sòria per la A-2, per A-68 i la N-122. A dos quarts d’una hem arribat a Sòria, hem buscat lloc per passar la nit. Una vegada trobat, hem dinat, hem vist la repetició de la classificació de F1 a la Xina. La Roser ha fet migdiada i jo he aprofitat per corregir els controls de català.

A la tarda hem anat a fer una volta per la ciutat de Sòria. Hem anat al castell, vaja timo, ens hem fet la foto a la plaça de l’ajuntament (fa uns quants anys hi havíem anat amb la Burgman), hem fet unes tapilles i travessant el parc de La Dehesa (molt cuidat), hem anat cap a La Casona a dormir.

Diumenge, 17 d’abril:     Sòria - Vinuesa       83 Km

Avui tocava esmorzar a La Casona, hi havia la cursa de F1 a la Xina, a les 9h del matí. Acabada la cursa hem posat rumb a Numància, a uns 10 Km, un poblat celtíber al costat d' Empúries l’excavació i presentació de l’entorn deixa força que desitjar. Hem dinat a Garray, al restaurant Abel, força bé, hi podeu anar amb confiança.

Ben dinat hem reposat una estona a La Casona mirant el primer set de Montecarlo, Nadal-Ferrer, acabat aquest hem anat a la Laguna Negra, passant per Cidones i Vinuesa. El paratge és molt interessant i agradable, hem trepitjat neu i hem caminat uns 5 km. Volíem pujar fins a los Picos d’Ubión però en aquell moment “només” deixaven baixar. Hem tornat a Vinuesa on hem fet una volta i una cervesa (vaja casetes que hi ha), hem sopat a La Casona i a dormir.

Dilluns, 18 d’abril:    Vinuesa – El Burgo de Osma   115 Km

Ens hem aixecat i hem anat a esmorzar, però no ho hem pogut fer a Vinuesa, hem esmorzat a Covaleda, hem repostat de pa i carn i hem anat a Castroviejo. Hem fet una caminada d’1:30: Castroviejo, la cueva Serena, el raso de la Cespedilla i Castroviejo. Després hem dinat a La Casona a Duruelo de la Sierra, el primer poble que passa el riu Duero i el primer poble que és pot sintonitzar TV3, es veuen totes les autòmiques.

Ben dinat hem posat rumb al Cañon del Rio Lobo, però he seguit fins al Burgo de Osma per problemes tècnics amb els frens de La Casona. Hem fet una volta pel Burgo de Osma i a esperar a demà que la portarem a la Citroen on hem quedat. Hem sopat les costelletes que hem comprat. Ah, hem dormit en un pàrquing al costat de la Muralla i la Catedral.

Dimarts, 19 d’abril: El Burgo de Osma     50 Km i 6,4 Km a peu

Avui hem tret l’ Aprilia del garatge, hem deixat La Casona a la Citroen i ens hem dirigit cap a una de les entrades del Cañón del Rio Lobo. Hem caminat des del pàrquing fins a la cruïlla dels senders . Hem passat per l’ermita, la cova gran, el colmenar de los frailes i hem creuat diverses vegades el Riu Lobos per ponts naturals.

Hem tornat al Burgo de Osma, hem recollit La Casona i cosa insòlita, un 10 per l'amo de la Citroën (no ens coneixen de res), i hem hagut de tornar a la tarda per pagar, això que els hi dèiem que li deixaven paga i senyal, que ja l’ha aniríem a buscar a la tarda, doncs no que anéssim a dinar que ja pagaríem després, s’han sobtat quan 5 minuts després que obrissin nosaltres érem allà a pagar. Ep! hem dinat al Parrilla Asador (Mesón Marcelino).

Hem descansat a La Casona, hem anat a comprar queviures, hem sopat a La Casona i a dormir. Hem passat la nit al mateix lloc.

Dimecres, 20 d’abril: El Burgo de Osma -   Muriel de la Fuente

139 Km     12 Km a peu

Ens hem aixecat, hem anat a esmorzar (per aquestes terres no es pot fer abans de dos quarts de 10) i hem posat direcció cap al Pont de los Siete Ojos.

Hem fet un tram de 6 km fins a la cruïlla on havíem arribat el dia abans. En total hem caminat 12 Km en 3:20 h. Hem dinat a La Casona de tant en tant feia un ruixat. Hem reposat una estona i hem fet ruta direcció S. Esteban de Gormaz (on hem comprat vi a les bodegas Gormaz). Després hem anat a  Calatañazor, hem visitat el poble, hem fet forces compres, hem visitat el Sabinar i ens hem arribat a la Casa del Parque de Muriel, on hem passat la nit.

Dijous, 21 d’abril: Muriel de la Fuente – Tarazona

114 Km   4 Km a peu

Hem esmorzat a La Casona esperant que obrissin la Casa del Parque. Hem caminat fins la Fuentona, allà neix el riu Abión (Avión), ho hem vist escrit de les dues maneres. A la tornada hem visitat la Casa del Sabinar i després ja hem començat a fer el camí de tornada per la N-122. Ens hem aturat a Tarazona, ciutat de les tres cultures (jueva, morisca i cristiana). Hem dinat a La Casona, hem reposat una mica i després hem anat a visitar Tarazona. Hem fet unes tapetes i cap a La Casona que plou. Hem dormit al costat del CAP.

Divendres, 22 d’abril: Tarazona – L’ Escala      492 Km

Ha plogut tota la nit, hem dormit plàcidament, quin relaxament està mig dormit i sentir ploure. Aquesta nit ens ha acompanyat una Flair nova. Hem esmorzat pel camí hem arribat a Tàrrega al migdia. Hem fet una passejada pels seus carrers deserts buscant restaurant, hem dinat a Ca la Carme, força bé. Donat que plovia hem decidit reposar una mica i posar ruta cap a Vic. Volíem consultar un missatge que ens surt a la centraleta (webker) de La Casona. Però a l’arribar ens vist que demà estarà tancat, com que encara plovia hem decidit anar cap a casa. Hem arribat a L’Escala a les 7 h de la tarda. Hem pogut aparcar davant la porta de casa, ens ha anat molt bé perquè plovia i en un moment hem descarregat, després hem tancat La Casona al seu garatge i fins la propera!!!