La Cerdanya – Canigó, agost de 2011

(La Casona, 108.315 - 107.806 = 509 km – L'Aprilia 75 Km)

Dilluns,22:

Hem deixat l' RJ a l'aeroport i hem posat direcció cap a Banyoles i Besalú, on hem esmorzat. Ben esmorzat hem seguit camí fins a Puigcerdà. Hem aparcat al pàrquing que hi ha al costat del cementiri, on hem dinat.

Ben dinat hem agafat l'Aprilia i hem visitat Age, Vilallobent (La Torre del Roset), Fontanals de Cerdanya i Bolvir, pobles que es mouen dintre de l'entorn turístic.

Arribats a Puigcerdà, hem deixat la moto i hem anat a passejar pel centre, ciutat que ens coneixem força.

Dimarts,23:

Hem esmorzat al centre de Puigcerdà, després hem anat cap a Meranges, un poblet de muntanya autèntic, amb olor a bestiar,...Hem aparcat La Casona i hem agafat l' Aprilia fins el refugi de Malnius (10 km de pujada amb un desnivell de 600 m.). Allà hem deixat l'Aprilia i hem continuat a peu fins el llac de Malniu i el de Mal (Guil).

Hem dinat a Can Joan de Meranges i ben dinat hem anat a Dorres a començar la ruta del termalisme. L'aigua bull i fa un fort olor a ous podrits, però si està de meravella.

Després hem anat cap a Saigallouse on passarem nit.

Dimecres,24:

Ens hem aixecat aviat i hem anat a fer les Gorges del Segre, hem fet un recorregut de 3,5 Km per la vora del riu. De tornada hem passat per l'ermita romànica de S. Feliu . La baixada de l'ermita fins a Lló, en vertical és del més impressionant.

Hem dinat a Llo i ben dinat hem anat als Banys de Llo, hi ha piscines d'aigua calenta, jacuzzi, haman, saunes,... i molta gent.

A mitja tarda hem anat cap a Fontpedrouse, on passarem nit, per anar demà als banys de S. Thomas.

Dijous,25:

Hem esmorzat a La Casona i amb l'Aprilia hem anat cap als Banys de S. Thomas, diuen que l'aigua surt del manantial a 58º, a les piscines està a 36º. Hi ha piscines d'aigua calenta, jacuzzi i un circuit molt complert de haman (banys turcs), tot excel·lent. Però ens queda el record dels de Dorres per lo natural.

A la tarda anem cap a Prades, hem de comprar queviures. Després hem anat cap a l'abadia de S. Miquel de Cuixà i per últim a Casteil per visitar demà l'Abadia de S. Martí del Canigó.

Divendres,26:

Ens hem aixecat aviatet i hem posat rumb, a peu, cap a l'abadia de S. Martí del Canigó. Del pàrquing on hem deixat La Casona hi ha dos Km, amb unes pujades que ens feia tremolar les cames. Hem estats els primers visitants del matí. Hem fet la visita guiada en francés i després hem anat fins al mirador per veure la imatge típica de l'abadia.

Hem baixat a poc a poc, hem reposat una mica, després hem dinat i hem fet migdiada.

A la tarda hem agafat l'Aprilia i hem anat a fer un vol per Vilafranca del Conflent i Vernet les Banys.

Dissabte,25:

Ens hem aixecat i hem posat rumb cap Auchan, per fer les compres. Després hem posat direcció a L'Escala, on hem arribat cap al migdia.