Alsàcia, desembre 2011

Km sortida:109.361- arribada 111.471= 2.110 km

Fa uns mesos ho varem començar a pensar, vàrem fer ja un primer esboç de ruta. Però uns problemes de salut d'en Rafel feia necessària una ITV en profunditat. Fa un mes vam saber que, a pesar que la ITV no estava acabada, ens donava per poder visitar aquesta regió tant fantàstica.

Dilluns, 5 de desembre: Sant Pere – Vienne                           501 Km

Vam sortir a quarts d’una de Sant Pere, vam dinar a l’àrea de Porta Catalana, però del costat francès. Continuant per l’autopista ens vam trobar amb un piló de camions i moltes obres. Les coordenades del lloc de passar la nit són: 45º 32’ 20’’ i 4º 52’ 20’’

Dimarts, 6 de desembre: Vienne – Eguisheim                      451 Km

Ens hem aixecat molt aviat, abans de les 8h hem començat camí, però ens hem trobat km’s de “bouchon” o sigui de retencions que diem nosaltres. Cap a les dues arribàvem a Mulhouse. Ens hem dirigit al Museu de la Cité de l’ automobile, primer hem dinat i després l’hem visitat, pel qui li agradi el motor, la col.lecció és una passada, cal anar-hi amb temps; per visitar-lo bé de 3 a 4 hores. Hem comprat algun record!!!

Després hem anat al centre, a la plaça de la Reunion, hi fan el mercat de nadal, hem begut vi calent, hem comprat castanyes (aquí en diuen marrons” i hem vist l’ambientació que fan del nadal que t’arriba a sorprendre, molt diferent als nostres mercats de nadal. Les major part de paradetes són de menjar de la zona, de pessebres cap.

Com que havíem aparcat en un carrer hem decidit continuar camí fins a Eguisheim. Estem aparcats amb un piló d’AC’s 48º 2’36’’ i 7º 18’ 46’’. Hem sopat una baguette de l’Alsàcia amb embotit i vi novell de l’Empordà... ah i els “marrons”.

Dimecres, 7 de desembre Eguisheim–Colmar–Kayserberg    20 Km

Avui ens hem aixecat tardet, ha plogut tota la nit... i a continuat plovent tot el dia. Ben esmorzat hem visitat Eguisheim, un poble petit, però molt típic de l’ Alsàcia. El poble està ple sellers. Hem comprat pa de cereals i magdalena amb fruits secs el nom del qual no el sabem ni dir ni escriure.

Després hem anat a Colmar, ciutat de 100.000 habitants i amb 5 mercats de nadal. Tenen una avinguda a la vora del centre, rue de la Cavallerie, on deixen aparcar, “payant”. Hi hem posat un parell de tiquets. Hem visitat uns mercats abans de dinar i la resta ben dinat, les ambientacions són esplèndides. Les barraquetes del nadal es venen repetint a cada lloc: bisuteria, jocs de fusta, gorres i barrets, vi calent i molt i molt menjar.

Cap a les 6 h de la tarda hem posat camí a Kayserberg, on passarem la nit envoltats de més de 60 AC’s, algunes d’elles molt grosses. N’hi ha que li entra per darrera un Toyota io. N 48º08’08’’ E 7º15’47’’

Dijous, 8: Kayserberg–Riquewihr–Ribeauville–Obermai         62 km

Hem visitat Kayserberg on hem esmorzat en una pastisseria, ens hem trobat un munt de gironins que viatgen en autocar, fins i tot una dona de Ventalló. El poble, tot i que no hi havia mercat de nadal, estava farcit de botigues amb motius nadalencs, hem comprat: un poble alsacià, un far bretó, un petit príncep, ...

Després hem anat a Riquewihr, aquí hi havia mercat, a part el poble està ple de botigues, hem provat un riesling i un pinot blanc amb una salsitxa alsaciana. Hem comprat cerveses i Eau de vie (orujo) a casa del Gilbert Holl, ens ha servit el mateix. La cervesa és artesanal, la fabrica ell mateix i s’ha de consumir abans d’un mes i mig de la data d’embotellament per conservar la seva frescor.

Després hem anat a Ribeauville, poble que diuen que fan els millors vins alsacians, en ho ha dit en Gilbert. Hem comprat vi de diverses varietats i hem fet una volta pel poble.

A continuació hem anat a Mittelbergheim, està dintre dels pobles considerats com els més macos de França. No hem vist res especial i hem continuat fins a Obermai, on després de fer-hi una volta i passarem la nit. N 48º 27’ 48’’ i E 7ª 28’ 26’’.

Divendres, 9: Obermai – Strasbourg – Turckheim                 103 km

Hem esmorzat a La Casona, i de bona hora hem anat cap a Strasbourg, ens hem trobat amb les aglomeracions de trànsit habituals a l’entrada de qualsevol gran ciutat. Hem aparcat al P+R (pàrquing més tramvia). Per 5,40 € hem deixat l’autocaravana tot el dia i ens ha donat dret a viatjar amb el Tram fins al centre gratuïtament. Hem visitat el centre, sota la pluja tot el dia, els mercats de nadal, la Petita França i el rellotge astronòmic (una presa de pèl i de diners!!!).

Hem dinat en una braseria i després hem anat a fer una volta amb el bateaurama, llàstima que tot estava entelat i poc hem pogut veure, ni el capità del vaixell, que se li ha espatllat primer l’aire de desentelar i després el “limpiaparabrises”, hem arribat a port de miracle!!!.

Hem tornat a La Casona i hem posat rumb a Turckheim, hem anat a veure les cases que tenen amb el calendari d’advent. Hem fet les fotos i aquí passarem la nit, entre del riu (que baixa fort) i de les vies del tren, veurem quants en passen?

N 48º 05’ 08’’ i E 7º 16’ 44’’

Dissabte, 10: Turckheim – Orange                                          631 km

Hem decidit anar fins a Wintzenhem, a comprar brètzels, una mena de rosquilles, per esmorzar ho hem fet a La Casona. Després hem posat ruta a Orange, hem dinat en una àrea de l’autopista. En arribar a Orange hem voltat una mica fins trobar lloc per pernoctar. Després hem fet una volta pel centre d’Orange. Hem sopat a La Casona.

Diumenge, 11: Orange – Port Leucate - L’Escala                     342 km

Ens hem aixecat aviatet, hem esmorzat a La Casona i hem posat camí cap a casa. El fet que en Rafel no pogués passar sense ostres ens ha fet fer més d’una desviació. Al final hem anat a Port Leucate. Quan hi arribes ja hi ha una indicació que et porta a la zona on venen les ostres, són unes barraquetes petites, totes enganxades. Hem comprat a la primera: ostres i cloïsses. A dos quarts d’una érem a felicitar en Rafel petit, pels seus 33 anys, anys de “cristu” i li hem portat unes quantes ostres, vi de l’Alsàcia, i una cervesa (per compartir) de nadal.