Holanda - París

Del 28 de juny al 22 de juliol: 25 dies

4.181 Km = La Casona, 4032 Km i l' Aprilia 149 Km

Dia 1.- Dissabte, 28 de juny: L’Escala – Portes-lés-Valence, 445 Km

 

Hem sortit a les vuit del matí després d’haver esmorzat al Sevilla. Ens hem trobat força tràfic als voltants de Montpellier. Ens hem aturat a l’àrea de Donzere on hem dinat i hem vist motogp. En principi ens volíem quedar a passar nit però la companyia que hi havia no era gaire recomanable. Hem seguit uns km’s més fins arribar a Portes-lés-Valence, on hem trobat un pàrquing on hi havia vàries AC’s i camions, N 44º52.137’ E 4º 52.497’.

Dia 2.- Diumenge, 29 de juny: Portes-lés- Valence – Marsannay-le-Cote 293 Km

 

Després d’una nit de pluja insistent ens hem aixecat passades les 8h i després d’esmorzar hem iniciat la ruta del dia que ens ha portat a Marsannay-le-Cote. Hem trobat molt de trànsit al creuar Lyon. Els trams d’autopista d’aquesta zona supercars. Passarem nit a l’àrea de serveis per AC’s de Marsannay 47º 16.291’ i 4º 59.517’.

Dia 3.- Dilluns 30 de juny: Marsannay-le-Cote – Bellicourt 420 Km

 

Ens hem aixecat molt aviat, a les 6:30, ens hem dutxat i hem canviat les aigües de La Casona. Cap a les 9 h ens hem aturat a una àrea de serveis a esmorzar i hem seguit fins a S. Quentin on hem anat al Auchan a comprar provisions. Hem seguit fins a Bellicourt on passarem nit a l’àrea d’AC’s de Riqueval sobre del canal subterrani de S. Quentin. Coordenades 49º 57.096’ i 3º 14.092. A la tarda i després de reposar una estona hem visitat Bellicourt i hem passejat vora el canal.

Dia 4.- Dimarts, 1 de juliol: Bellicourt – Valenciennes – Gent - Terneuzen. La Casona, 203 Km i l' Aprilia, 12 Km.

 

Avui hem canviat la ruta prevista, en lloc de passar per Lille, agafant autopista hem passat per Cambrai (ens ha semblat una ciutat prou maca per visitar) on hem comprat pa i croissants i hem seguit camí cap a Valenciennes i Gent. Hem aparcat al lloc de referència 51.03765 i 3.76638, un lloc molt sorollós ja que està ben bé a sota de l’autopista. A l’ oficina d’informació ens han dit que a Zuiderlaan a la zona de Blaarmeersen hi ha una zona per autocaravanes i un càmping. Nosaltres hem decidit visitar el més típic de Gent: el castell dels comtes de Flandes, el moll de Graslei, pont de S. Miquel i les vàries esglésies que es troben al centre. Cal esmentar que la circulació a Bèlgica és força caòtica, amb obres per tot arreu i la senyalització deixa que desitjar. Hem dinat a La Casona i ben dinat  ens hem dirigit cap a Terneuzen on passarem nit (51.33555 i 3.82117). Hem passejat pel dic des d’on es pot apreciar que el mar està a un nivell superior a les terres de la població. Hem visitat els carres més cèntrics i ens hem adonat que a les 5 h tot està tancat.

Dia 5.- Dimecres, 2 de juliol: Terneuzen – Middelburg – Westkapele – Dic de l’Escalda occidental – Serooskerke – Gouda. 186 Km

 

Hem sortit de Terneuzen per visitar Middelburg, hem creuat el túnel de Westerschelde (6,6 Km i 7,45 € un gran negoci altres AC’s Han pagat més de 17 €). A Middelburg ens ha sobtat el silenci que hi havia pels carrers, tothom va en bicicleta, hi ha pocs cotxes i també ens ha sorprès que no veus cablejats elèctrics, tot va soterrat. Hem seguit ruta fins a Westkapelle on hem vist el primer molí de vent, un far sobre una església, el dic més alt que les cases i que no hi ha botigues per comprar queviures. Hem visitat Domburg on hem dinat, cal dir que ambdós pobles visitats són turístics. Mentre feiem la sobretaula  hem decidit canviar l’itinerari previst ja que a Gouda els dijous hi ha el mercat del formatge. Però no hem fet la ruta del Tom Tom perquè volíem passar pel dic de l’ Escalda occidental, una obra d’ingenieria espectacular ja que a base de comportes controles les marees i els temporals perquè no inundin les terres guanyades al mar. Per tant hem posat camí cap a Gouda on pernoctarem al pàrquing Klein America (52.01193 i 4.71615).

Dia 6.- Dijous, 3 de juliol: Gouda – Rotterdam. La Casona, 29 Km i l'Aprilia, 20 Km

Al matí ens aixequem i anem a visitar el mercat de Gouda, busquem l’oficina de turisme però allà on indiquem els rètols no la veiem. Al mercat ja veiem unes fileres de formatges rodons i tot una ambientació extraordinària. Fem quatre fotos i anem a esmorzar a una pastisseria que havíem vist. Tornem al mercat i l’ambientació ha anat a més: simulen subhastes, tasts de formatges tot com hem dit abans molt ambientat. Hi ha un premi pel que endevini el pes de tots els formatges escampats (nosaltres creiem que estan al voltant dels 2.990 Kg), com que s’ha d’estar present no fem la butlleta. Trobem per fi l’oficina de turisme, està dintre de l’edifici on pesen els formatges. Comprem pa, verdures, carn i formatges i fem camí cap a Rotterdam, segona ciutat holandesa més gran. Anem directes cap el càmping (51º 55.825’ i 4º 26.762’) ens instal·lem i dinem. Cap allà a les quatre agafem l’ Aprilia i ens anem a visitar Rotterdam. Deixem la moto a l’oficina de turisme i tot caminant visitem les cases Kubuswoningen(visitem la nº 70 per veure la distribució, aquesta té tres pisos); el pont Willemsbrug, i els barris que es troben sobre seu. Hem anat a l’ ajuntament i baixant cap a l’oficina de turisme veiem el pont Erasmusbrug, ens sembla que està a la vora i cap allà  ens dirigim, veiem que no ho està tant però decidim arribar-hi. Allà fem una cervesa.  Tornem a l’oficina de turisme (et cobren pels mapes) i amb l’ Aprilia tornem cap el càmping. Sopem i ben sopat fem una volteta pels voltants.

Dia 7.- Divendres, 4 de juliol: Rotterdam, Aprilia 20 Km

 

Ben esmorzats agafem l’Aprilia i anem cap a Euromast, la torre més alta d’ Holanda amb 185 m. Des d’allà es pot comprovar que Holanda és ben planera. La pujada es fa en tres ascensors, els dos primer interiors i el tercer és un ascensor circular exterior a la Torre que mentre va pujant va girant al voltant d’ella. Es veuen un munt d’edificis singulars de Rotterdam. Tot seguit anem a l’estació central i visitem el barri comercial que queda a sota seu on hi ha les botigues més importants. Allà es troba el carrer peatonal més antic d’ Europa. Hem passejat pel Beurstraverse, carrer peatonal i comercial que es troba per sota del carrer, aquí hi trobem el Zara. Tornem cap al càmping, comprem al Lidl i dinem. A la tarda ens toca relax, que demà anem a veure els molins de Kinderdijk.

Dia 8.- Dissabte, 5 de juliol: Rotterdarm – Kinderdijk – La Haya, 90 Km

 

Hem deixat el càmping, a les 9:10, quan el noi de recepció ha vingut a obrir. Hem anat fins a Kinderdijk lloc on es veuen els molins que bombejaven aigua dels polders cap al riu. Després d’aparcar La Casona per descomptat pagant i sota un plovisqueig constant els hem vist tots (la majoria de la gent només ha vist els 4 primers de cada costat però nosaltres hem anat fins el darrer molí. Hem visitat el número 8 que estava obert i així hem pogut veure el mecanisme i també com era un molí per dintre: habitacions, cuina, WC,... Acabada la visita i acompanyats per la pluja hem anat cap a La Haya i ens hem instal·lat al càmping Kijkduinpark on passarem dues nits 52º 3.262’ i 4º 12.667’. Ben dinat i després de veure el desastre de Ferrari a Anglaterra i una estona de Tour hem anat a la piscina climatitzada, està plena de mainada. Després ens hem canviat i hem anat a fer un passeig per la platja ja que ha sortit el sol.

Dia 9.- Diumenge, 6 de juliol: La Haya, Aprilia, 26 Km

 

Hem agafat l’Aprilia i hem anat a visitar La Haya. Hem aparcat al centre i tot xino-xano hem visitat el Vredespaleis, el Palau de la Pau, seu del Tribunal Internacional de La Haya. Amb una audioguia hem seguit el procés de la seva construcció, constitució i raó de ser. Hem tornat al centre pel carrer Prisessen, on hi ha varis palaus., hem pogut visitar el pati d’un d’ells que està obert al públic. Després hem anat fins el Binnenhof, conjunts d’edificis que pleguen el senat, la càmera de diputats i la sala dels cavallers. Hem passejat pels carrers més cèntrics i hem anat a Madurodam, que és com un Holanda en miniatura, hi ha representats en miniatura diferents monuments, edificis emblemàtics i activitats econòmiques del país. Hem dinat un frankfurt abans de començar la visita. Cap a dos quarts de quatre hem arribat al càmping i ens hem afanyat a guardar la moto ja que amenaça pluja cosa que no ha trigat a fer.

Dia 10.- Dilluns, 7 de juliol: La Haya – Amsterdam; 77 Km

 

Hem sortit de La Haya direcció el càmping Gaasper 52º 18’ 45.9’’ i 4º 59’ 26.8’’, ens hem instal·lat en una verda parcel·la, les instal·lacions són força correctes tot i que has de comprar fitxes per dutxar-te, rentar els plats amb aigua calenta. Hem decidit no baixar l’ Aprilia i comprar un bonus per 48 h de transport públic (12 €), també hem comprat les entrades pel Heineken Experience i pel Museu Van Gogh. Ben dinat hem agafat el metro i hem anat fins al centre. Davant l’Estació Central hem agafat bitllets pel bus turístic per 24 h i pel tour pels canals. Hem fet un tram del trajecte del bus turístic fins el Heineken Experience. La visita ha estat força divertida, malgrat nosaltres no hem jugat al molts jocs que hi ha, són per gent jove acostumats als jocs dels mòbils. Al començament et donen una polsera que et dóna dret a dues consumicions i un regal. Hem provat la civada, el lúpul, l’aigua amb civada, hem remenat la civada calenta i per últim hem begut la cervesa ja elaborada. El regal s’ha d’anar a buscar a una botiga de Heineken que està al carrer Amstel, una caminadeta, aquest consisteix en un got Heineken. Tot seguit continuem a peu cap al Barri Vermell on passem per davant dels coffee shop’s i dels aparadors exhibint dones dedicades a la prostitució. Ja cansats tornem cap a l’estació central per agafar el metro i tornar al càmping.

Dia 11.- Dimarts, 8 de juliol: Amsterdam

Avui ens ha plogut tot el dia. Al matí hem agafat el metro i hem anat fins l’estació central on hem agafat el bus turístic fins la parada dels museus. Hem visitat el museu Van Gogh i hem pogut comprovar que no només pintava gira-sols. El museu està molt bé i el sistema d’audioguia t’ajuda a entendre el procés creatiu de l’ artista. En sortir del museu hem agafat un tramvia fins a la plaça Dam, on hem voltat pels carrers buscant un lloc per dinar, hem dinat una parrillada de carn en un restaurant argentí, servits per una italiana i escoltant música espanyola. Ben dinat hem tornat a agafar el bus turístic per fer la volta completa, cal esmentar que les explicacions en català són curtes i entenedores. Tot seguit hem fet el tour pels canals i el riu Amstel. De tornada a l’estació central com que la pluja continua hem agafat el metro i cap a casa.

Dia 12.- Dimecres, 9 de juliol: Amsterdam – Marken, 29 Km

 

Avui també fa un dia rúfol, quan hem sortit del càmping per fer la darrera visita a Amsterdam no plovia, però només arribar al centre s’ha posat a plovinejar i ho ha fet tot el matí. Hem visitat el mercat de les flors on hem comprat tulipes de diferents tipus i altres detallets. Hem continuat per la plaça Spui, la Rembrand fins a la Dam, veient que la pluja no parava hem decidit tornar al càmping. En arribar hem fet una mica de neteja, hem canviat aigües i hem sortit direcció Marken, després de marcar La Casona. Hem aparcat al pàrquing obligatori que hi ha a l’entrada on deixen passar nit per 11.20€, 52º 27.372’ i 5º 06.315’. Hem comprat al supermercat que hi ha al davant i hem dinat. Després de reposar una estona hem anat a visitar Marken, és un poblet molt tranquil on les cases acabades la majoria en fusta estan disposades de manera peculiar. La zona de més ambient es troba al port. Hem tornat a La Casona després de veure una botiga d’ esclops.

Dia 13.- Dijous, 10 de juliol: Marken – Alkmaar. La Casona, 71 Km; l' Aprilia, 6.

 

Quan vam anar a dormir encara plovia, aquest matí i després de no sé quants dies feia SOL. Hem decidit anar a esmorzar a Monnickedam, un poblet molt tranquil i que ha valgut la pena aturar-s’hi. A Holanda no solen obrir els negocis massa aviat, tampoc són un prodigi de celeritat a l’ hora de servir. A continuació hem anat a Volendam, ciutat turística, on la zona a passejar és el passeig marítim, ple de botigues i bars que tenen uns locals espectaculars. Hem comprat en un traiter peix cosa difícil d’aconseguir fresc, normalment ho trobes tot fumat. Com que anàvem bé d’hora hem decidit aturar-nos a Edam, poble famós pel formatge de bola. Hem comprat formatges i regals pels petits.

Hem continuat fins a Alkmaar, les dades que teníem d’aparcament han estat falses i això ens ha fet voltar erràticament pel Alkmaar fins que hem decidit anar al Càmping Alkmaar, 52º 38.481’ i 4º 43.322’. Hem dinat, hem posat una rentadora (5€), hem vist el Tour i després hem anat a fer una visita de prospecció per demà d’ Alkmaar que és el dia del mercat del formatge. Alkmaar té a la vora de 100.000 habitants però quan la visites sembla que estàs en un poble, però els carrers comercials amb botigues de marca internacional et diuen que és una ciutat important, hi ha un Zara. Hem buscat una casa de 1500 amb una bala de canó tirada pels espanyols però no l’hem trobada. Cansats i després de fer unes cerveses del país hem tornat al càmping.

Dia 14.- Divendres, 11 de juliol: Alkmaar – Balk. La Casona, 115 Km i l'Aprilia, 10 Km.

 

Aquesta nit ens ha plogut, la Roser s’ha aixecat dues vegades perquè havíem deixat roba estesa. Al matí hem tornat a estendre la roba i després d’esmorzar hem anat al centre d’ Alkmaar, passejant pels carrers hem vist que té un barri (carrer) vermell com Amsterdam. Hem estat una estona mirant el mercat del formatge. Hi havia força gent i es feia difícil fer fotos però les hem aconseguides i veurem el cerimonial. Hem acabat de voltar pels carrers cèntrics i després de comprar més formatge hem tornat al càmping per recollir i marxar. Cap al migdia hem sortit del càmping i hem anat en direcció al Afsluitdjk, un dik de 32 km de llarg i 90 m d’ample. Es va construir per evitar les inundacions provocades pels temporals i les marees, Separa el Zuiderzee (mar del sud) del Mar del Nord. A uns 6 Km de l’entrada ens hem aturat en el pàrquing del monument a la seva construcció, hem fet les fotos de rigor. A la meitat del dic hi ha una àrea de descans molt assoleiada per tant hem seguit camí fins una àrea de l’autopista on hem dinat sota una bona ombra. Ben dinat hem anat fins a Balk, poble molt turístic sobretot d’embarcacions i pernoctarem en una àrea que té el club naútic al costat del canal, 52º 54.208’ i 5º 35.776’. Una vegada instal·lats hem baixat l’ Aprilia i hem anat a passejar per Balk, aprofitant per comprar carn en una carnisseria, per cert molt car. Les botigues del carrer central, que fan molt de goig, són molt fondes cosa que crida l’atenció. Després de fer una cervesa hem tornat a La Casona. 

Dia 15.- Dissabte, 12 de juliol: Balk – Parc de Hoge Veluwe. 170 Km

 

Després d’esmorzar hem anat a comprar a un supermercat de Balk, hem seguit camí cap a Giethoorn. Camí de Giethoorn ens hem trobat obres que ens han fet voltar una estona. Hem aparcat o prop de l’oficina de turisme, el plànol te’l venen, a Holanda tot es paga. Hem fet un recorregut en una barcassa (cosa que recomanem fer primer a tots els qui aneu) pels canals on ens hem adonat que les cases són de no masses anys, ens pensàvem que era un nucli més antic. Tot seguit hem fet un recorregut a peu pels vials peatonals que hi ha al costat dels canals. Crida l’atenció les teulades fetes de canyís, cal esmentar que la zona és força atractiva i val la pena fer-hi una aturada d’un parell d’hores. Hi ha la possibilitat de llogar una barqueta de motor elèctric i fer un mateix el recorregut, et donen un planell.

Acabada la visita posem rumb al Parc Nacional de Hoge Veluwe, abans ens aturem a dinar en una àrea de descans sota una bona ombra. A l’arribada al parc ens trobem que el càmping Hoge Veluwe està ple i anem a un altra que hi ha a la vora, el ParkPlattegrond, 52º 1.516’ i 5º 51.362’. A l’ arribada ens instal·lem i hem anat una estona a la piscina amb aigua climatitzada, sauna, banys turcs, jaccuzi,... En acabar el bany en Rafel ha passat per l’esteticien: perruqueria i podòloga. A continuació estona de repòs, sopar i dormir.

Dia 16.- Diumenge, 13 de juliol: Parc de Hoge Veluwe. Aprilia 31 Km.

 

Hem esmorzat i hem agafat l’Aprilia per anar al parc. El parc disposa d’un centre d’interpretació força allunyat de l’entrada de Hoge Veluwe, la que ens ha venut les entrades ens ha aconsellat anar-hi amb la moto.  Allà hem agafat dues bicicletes (blanques, en el Parc la majoria ho són) i hem fet el recorregut 1, aproximadament 10 Km. Ens hem anat aturant, hem fet fotos però no hem vist cap animal, la passejada ens ha valgut la pena veure un bosc després d’un munt de dies veient camps de conreus i canals. Cap al migdia hem arribat al càmping, hem anat a comprar al super: cerveses i pa. Hem reubicat La Casona fins que hem trobat la cobertura del satèl·lit. Hem vist com en Marc Márquez guanyava la novena cursa d’aquesta temporada, ha fet 9 de 9.

Acabada la cursa hem retornat a la nostra parcel·la, hem fet la bugada i ens hem anat a la piscina una estoneta. Hem seguit la tarda tastant algunes de les cerveses que hem comprat al matí. Aviat soparem i anirem a dormir que demà volem arribar a Maastricht.

Dia 17.- Dilluns, 14 de juliol: Parc de Hoge Veluwe – Maastricht – Durbuy. La Casona, 279 Km i l'Aprilia, 10 Km.

 

A les nou del matí, ben esmorzats, nets i polits ens hem posat en ruta cap a Maastricht; la pluja ens ha acompanyat. En arribar a Maastricht el lloc que ens ha portat el Tom Tom no ens ha agradat això ha fet que voltéssim una mica fins anar a un poble belga que està enganxat a Maastricht. Hem baixat l’ Aprilia i hem anat al centre, algú ens havia dit que Maastricht res de res, però ben segur que no l’havia patejat. Maastricht és molt sorprenent només cal posar atenció als diferents racons que et donen una visió d’una ciutat molt cosmopolita i plena de vida. Hem dinat a la plaça de la Basílica, hem visitat la plaça de l’ Ajuntament, hem anat fins al pont romànic, hem comprat El País en una església-llibreria on l’altar és un bar i la taula central té forma de creu, hem comprat uns cacauets acabats de torrar boníssims, hem escoltat música en directe a diferents racons que ens hem trobat mentre ens passejàvem,...

Visitat Maastricht i com que el dia encara tenia hores hem decidit continuar fins a Durbuy, on pernoctarem en una àrea força singular pels seus propietaris, 50º 21.466’ i 5º 27.481’, davant del riu Ourthe. Una vegada acomodada La Casona hem fet una primera incursió a Durbuy que es troba a menys d’un Km, hem passejat per alguns dels seus carrers i hem begut un parell de cerveses Durboyses, una blonde i l’altra brune. Hem tornat a La Casona, hem regat les plantes que hem comprat a Maastricht, hem sopat i després de fer la memòria anem a dormir, són les 10 h, que diran els nostres fills si ho saben.

Dia 18.- Dimarts, 15 de juliol: Durbuy – Dinant - Maubeuge. La Casona, 134 Km i l' Aprilia, 12 Km.

 

Ben esmorzat hem tornat a visitar Durbuy, ho hem fet aviatet però de les coses que volíem veure tot estava tancat. Hem pujat a peu fins a la casa de les melmelades Saint d’ Amour, l’hem visitada, hem comprat i hem tornat a baixar al poble. No hem pogut entrar al mirador que hi ha a la vora de la casa de les melmelades. Hem continuat proveint de cerveses de la zona.

Tot seguit hem anat fins a Dinant, després d’una passejada hem dinat. Hem baixat l’ Aprilia i hem anat a visitar la ciutadella des d’on hi ha una fantàstica vista sobre Dinant. A la ciutadella s’expliquen els fets que varen passar a la ciutat a la Primera Guerra Mundial de manera interactiva  de manera que es reprodueixen a part de les imatges els sons. En pocs dies varen morir unes 3.000 persones entre francesos, alemanys i gent del poble. Els que no varen marxar van ser deportats. Tot i ser una població belga qui la va defensar van ser els francesos.

Després de visitar la ciutadella hem anat a l’ Abadia Leffe on fabricaven la cervesa des de 1.240. Hem visitat el museu que és petit i molt coqueto i hem fet la degustació de les tres tipus de cervesa. Després de recollir l’obsequi, una copa de cervesa Leffe, hem anat al centre on hem acabat de proveir de cerveses i hem comprat les couquettes de Dinant, diuen que són les galetes més dures del món, et diuen el secret per menjar-te-les.

Hem tornat a La Casona, hem pujat l’ Aprilia i hem seguit camí fins travessar la frontera amb França, ens hem aturat a Maubeuge on passarem nit. Hem fet una volta pels voltants i hem descobert una mena de ciutadella, voltada en part per un fossar i per una porta d’entrada que és un edifici on hi ha l’oficina de turisme. Com que són més de les vuit de la tarda tot està tancat i sembla que en el poble no hi ha vida et trobes a molt poca gent.

Dia 19.- Dimecres, 16 de juliol: Maubeuge – París, 243 Km

 

Ens hem aixecat molt aviat, a les 7h ja estàvem sortint de Maubeuge. Ens hem aturat a esmorzar en una àrea de l’ autopista. Hem arribat a París a mig matí i hem anat al càmping Bois de Boulogne, on després d’una bona espera i mirar vàries parcel.les (ho porten molt mal gestionat, no saben quina està ocupada o lliure), hem aconseguit instal·lar-nos. Hem anat caminant fins a Suresnes (poble on es va gestar el PSOE d’en Felipe González) on hem comprat queviures que necessitàvem.

Ben dinat hem anat fins a París amb la Navette del càmping (de pagament) i combinant amb metros. Hem baixat a Trocadero i la primera cosa que hem vist és el Palais de Chaillot, davant seu la Torre Eiffel. Després de fer-li un munt de fotos i de decidir de no pujar-hi per les llargues cues que hi ha hem anat a passejar pel Sena amb un Bateau Mouche.

A continuació hem agafat el metro per anar a Montmartre, punt més alt de París. Hem pujat a peu fins el Sacré Coeur, edifici molt maco i amb unes vistes sobre París extraordinàries, davant seu hi ha unes escalinates i jardins imponents, els hem baixat per abocar-nos es en un carrer ple a vessar de gent, botigues de souvenirs,...

Hem tornat cap al càmping on hem arribat a les 10 h cansadíssims.

Dia 20.- Dijous, 17 de juliol: París

 

Molts espanyols i molta calor a París. Vàrem caure al llit i fins a les 8h del matí no ens hem ni mogut, però per acabar-ho de rematar avui hem tornat a París. A les 10 ja érem als Camps Elisis, hem fet un tram de l’avinguda des de l’arc de triomf i l’obelisc. Tot està ple de valles pel 14 de juliol ( dilluns passat) i l’arribada del tour. Tot caminant hem arribat al parc de les Tulleries hem seguit fins el Museu del Louvre i hem arribat a davant de Notre Dame. Per arribar-hi hem creuat diverses vegades el Sena. Hem continuat pel barri llatí on hem fet unes cerveses (les més cares de tots els viatges 2 x 25cl =10€) i hem dinat en un dels molts restaurants que hi ha en el barri, no hem anat a l’espanyol per què la paella que ensenyaven semblava qualsevol cosa menys paella. Després de dinar, i com que els peus den Rafel ja no podien més, hem tornat al càmping sense acabar de gastar els tiquets de metro (al arribar al càmping hem anat a comprar pa i els hem regalat a uns altres clients del càmping). Hem passat la tarda reposant i fent relax, ens l’hem guanyat, esperant l’hora de sopar i anar a dormir. Demà volem sortir direcció als castells del Loire.

Dia 21.- Divendres, 18 de juliol: París – Orleans – Mont Pres Chambord (Chambord), 226 Km.

 

Després d’aixecar-nos, esmorzar i fer una mica de neteja hem sortit direcció Orleans, ciutat que ja hem visitat en una altra ocasió. Hem seguit fins a Chambord passant per carreteretes locals. Hem dinat en el pàrquing del castell i a continuació hem començat la visita. El castell està dintre d’un parc tancat per una paret de 37 km. Hem agafat audioguies, cosa que en els viatges hem provat com la millor de fer la visita. Chambord té la fama de ser el castell més gran de la zona, realment és espectacular. Per fer la visita hem estat 3 hores això que no ens hem aturat massa.

En acabar la visita hem anat direcció Blois però no hem trobat l’àrea d’AC’s i passant pel poble de Mont Pres Chambord n’hem trobar una de particular, passarem nit sols, si es que no ve ningú més. 47º 33.490’ i 1º27.825’.

Cal esmentar que avui hem decidit no agafar les autopistes i anar per les nacionals, el començament no ha estat gaire bo ja que ens hem trobat molta retenció per causa d’un camió estimbat i a continuació per obres, passats aquets dos incidents la resta ha estat fluida.

Dia 22.- Dissabte, 19 de juliol: Mont Pres Chambord – Cheverny –Chenonceau – Amboise, 64 Km

 

A l’hora de marxar la primera cosa ha estat tornar la clau a la mestressa de la finca. Camí de Cheverny ens hem aturat a comprar pa, napolitanes i croissants per esmorzar.

Hem arribat al castell de Cheverny, hem esmorzat i ens hem posat en marxa per visitar-lo. Cal dir que a primera vista no té res a veure amb el de Chambord, aquest no té una construcció espectacular amb torres, torreons, ... Però el seu interior és molt més ric, està ple de mobles i útils del segle XVIII, els seus propietaris disposen de tot una ala per viure. Ens han donat una guia escrita en castellà que ens ha anat molt bé per fer la visita tant interior com les dels jardins exteriors, patis, gossera, hort,...Els parterres estan molt ben cuidats, unes 40 persones hi treballen permanentment. Hem caminat pel laberint amb una mica de treballs per sortir-hi.

A continuació hem anat a Chenonceau on hi ha pàrquing gratuït per AC’s, però no pots pernoctar. Hem dinat i hem anat a fer la visita al castell, aquest  també és impressionant, ho és perquè està construït sobre el riu Cher, afluent del Loira. Hem combinat les audioguies que hem llogat amb una guia escrita per seguir l’ordre de tot el conjunt del castell. En aquest el que també destaca més és el seu interior amb moltes habitacions amb el mobiliari de l’època, però a més en vist el que no havíem vist fins ara, les cuines, el menjador del servei,...  

En els jardins també hi ha un laberint, aquest molt fàcil d’entrar i sortir.

Hem seguit camí cap a Amboise: 47º 25.063’ i 0º 59.282’ per veure demà el seu castell. Quan hem sortit per fer un vol per la població s’ha posat a ploure, hem fet mitja volta i hem tornat a La Casona. Les visites al poble i al castell les farem demà.

Dia 23.- Diumenge, 20 de juliol: Amboise – Tours - Villandry. La Casona 70 Km i l' Aprilia, 2 Km.

 

Aquesta nit ens ha plogut de valent, llamps i trons ens ha acompanyat, l’Aprilia ha aguantat tota la pluja. Després d’eixugar-la hem anat cap al centre d’ Amboise on hem esmorzat. Tot seguit ens hem dirigit cap al castell on hem fet la visita amb una audioguia. El castell destaca per estar dalt d’un turó des d’on hi ha unes impressionants sobre el Loira i la població. Per tant aquest castell es va construir amb finalitats defensives, es troba en una cruïlla de camins amb el riu ja que és el lloc per on millor es pot creuar. Ja a l’edat mitjana de deu ponts que tenia el Loira un estava en Amboise. A la seva capella està enterrat en Leonardo da Vinci fitxat pel rei per donar esplendor al seu castell. La seva zona enjardinada es prou destacable. Destaca en el castell una torre amb una rampa per accedir des de baix amb cavalls, copiada de la de la Giralda de Sevilla.    

A la sortida del castell hem anat a comprar les famoses galetes amboisanes. I tot seguit amb La Casona hem anat cap a Tours. Teníem un parell d’adreces per pernoctar però cap era real per la qual cosa i vist que s’acostaven les dues de la tarda ens hem decidit per aparcar al pàrquing d’un Carrefour  per dinar i veure la carrera de F1 que es celebra a Alemanya. Ha guanyat en Rosberg i l’ Alonso ha quedat 5è.

Hem seguiot camí fins a Villandry on ens hem instal·lat per pernoctar a la seva àrea municipal 47º 20.473’ i 0º 30.613’.

Una vegada instal·lats hem anat a veure el castell, resulta que el seu propietari actual té ascendència espanyola, el besavi era nascut a Don Benito, Extremadura. És el castell amb els jardins més extensos, variats i ben cuidats, i dissenyats amb multituds de simetries diferents; els horts formen part dels jardins, són espectaculars. T’hi podries passar hores i hores passejant per ells. Hem tornat a La Casona on reposarem, soparem i passarem nit.

Dia 24.- Dilluns, 21 de juliol: Villandry – Rocamadour, 393 Km.

 

En Rafel ha punxat una roda i ens veiem obligats a fer un canvi de plans, hem de tornar a casa el més aviat possible, però sense pressa. A la sortida de Villandry hem agafat un tram d’autopista fins a Poitiers. De Poitiers a Limoges hem anat per la nacional i després fins l’accès a Rocamadour per autovia. Abans d’arribar a Rocamadour ens hem aturat a dinar al llac de Bournazel al poble de Seilhac, un lloc esplèndid amb platja, amb ombres, ... però feia una fred que pelava, hi ha uns nens que es banyen!!!

Ben dinat hem continuat camí però ens hem desviat cap a Rocamadour, forma part d’un itinerari  que ja tenim preparat sobre el Perigord. Com ha passat alguna vegada hem trucat a l’ Anna d’ en Garcia Marquès, ella ja hi ha estat i ens ha donat consells per visitar el poble i del que ha de fer en Rafel.

Hem començat baixant pel ascensor inclinat fins el monestir, l’hem visitat. A continuació hem baixat fins el poble i ens hem passejat per l’únic carrer que el travessa. Després hem agafat l’ascensor vertical fins el monestir i l’inclinat fins el castell. El castell no té res a veure amb els castells del Loira però des de dalt hi ha una vista increïble de tota la vall. Pensat que pot ser la darrera nit fora de casa hem sopat unes pizzes a la terrassa d’ un restaurant amb vistes al poble, al monestir i al castell.

Hem tornat a La Casona, hem fet la memòria i ens anem a dormir que demà volem matinar.

Dia 25.- Dimarts, 22 de juliol: Rocamadour – Gruissant Plage – L’ Escala, 496 Km.

 

Quan ens hem aixecat estava núvol, hem esmorzat i hem posat al Tom Tom La Perle Gruissoniere amb la intenció d’omplir la nevera abans d’arribar a casa. Ostres, musclos, gambes, bulots, cloïsses,... han estat els productes adquirits. Ja als volts de Carcassona la tramuntana bufava d’allò més, La Casona anava de costat a costat del carril. A la Perla Gruissoniere la vista és fantàstica, però el vent feia moure La Casona pel que hem optat anar a una de les àrees que hi ha a la sortida de Gruissan. Hem dinat i després de veure una estona el Tour hem anat fins a casa, hem pogut aparcat davant, hem baixat el munt de cerveses i formatges que portem. Hem sopat i hem entrat La Casona al seu lloc i així hem acabat el viatge ara començarem vacances.