4 i 5 de juny: COTLLIURE - LLANÇÀ

Aquest cap de setmana hem anat a Cotlliure. El divendres, després de sortir de "cole" vam anar a casa a buscar La Casona. Vam posar les coordenades del pàrquing d'autocaravanes que hi ha a Cotlliure, el Tomtom ens hi va portar directe, bé directe no ell ens indicava per La Jonquera i nosaltres volíem passar per Portbou. Després d'aquest petit engany ens va recalcular la ruta i tot perfecte. Els penyasegats continuen impresionant a la Roser.

El pàrquing es troba a dos km del centre, disposa d'un microbús (Navette) que et porta al centre gratuitament (pregunteu el lloc d'on surt del centre), nosaltres vam fer el recorregut a peu tan per baixar com per pujar.

Quina sorpresa més agradable!, a França, el pobles disposen d'aparcaments per autocaravanes amb serveis, quin canvi d'aquí a casa nostra que som perseguits. A casa nostre no entenen que el centenar d'autocaravanes que érem allà som un turisme que cal tenir en compte i considerar. Comprem el que necessitem a la zona (a part de records i alguna cosa més), fem algun tastet i àpat als restaurants. Per tan "xapeau" per a ells!!!

El dissabte a les 9 h havíem quedat amb el CEDRHE http://www.cedrhe.cat/ , portaven un autocar d'escalencs a visitar el castell de Cotlliure (molts catalans hi van estar empressonats) i el cementiri on està enterrat l'Antonio Machado (la nostra darrera sortida havia estat a Sòria , on l'Antonio Machado havia fet de professor en un institut). En Patrick, el guia, ens va dir que hi passaven 80.000 persones a l'any.

Al migdia, després d'acomiadar-nos, ells anaven cap a Portbou vam fer un vermut: moules frites, en el viatge a La Camarga al principi ens pensaven que eren musclos fregits, després ja ens vam adonar que eren musclos i patates fregides, aquesta és l'anècdota. Vam anar a dinar a La Casona, on vam veure els entrenaments de motos en alemany. Ben dinat i després de reposar una estona vam posar rumb a Llançà, poble que tracta molt bé als autocaravanistes; vam aparcar al lloc de costum, al pàrquing on fan el mercat. Vam fer una volta per Llançà, vermutet inclòs. Vam sopar a can Pacu Pacu on vam fer sobretaula amb l'amo al qual li vam explicar el bon tracte que rebem a Llançà. Ben sopat vam tornar a La Casona a dormir. Durant la nit ha plogut de valent, al matí ha sortit el sol. Hem anat a esmorzar al lloc de sempre, a comprar el diari i el dinar a ca la Marisa, preparen menjar per emportar. Hem dinat a La Casona tot mirant les motos i el tennis. Cap a les quatre hem posat rumb a casa. Hem acabat de veure la victòria d'en Nadal a casa.