L'Escala - La Manxa, del 5 al 22 de juliol de 2010

Vehicle: La Casona, 3283 Km

5 jul: L’ Escala – Delta de l’Ebre, 333 Km

Hem anat per l'autopista fins a l'Ampolla on hem anat a comprar ostres i cloïses per dinar. Ben dinat hem posat rumb cap al Delta fins arribar a la platja del Trabucador ens hem banyat i hem esperat a uns amics que venien a sopar. Hi hem passat la nit.

6 jul: Delta de l’Ebre – Minglanilla, 358 Km

Ens hem aixecat aviatet, hem anar a esmorzar i hem posat rumb a Minglanilla. Hem anat a comprar i ens hem dirigit cap un poblet que es diu La Pesquera, hem comprat gel i unes picotes boníssimes. Hem visitat el pantà de Contreras, quin camí, quin ensurt!!!

Ben dinat hem anat a veure com és el centre Mirasol de las Hoces del Cabriel, ens hem mullat els peus, l’aigua estava més glaçada que a NordKapp.

Com que és una propietat privada ens han “privat” de passar-hi la nit. Ho hem fet al polígon de Minglanilla.

7 jul: Minglanilla – Ruidera, 237 Km

Hem deixat La Casona a Minglanilla hem agafat l’ Aprilia i hem anat a visitar las Hoces del Cabriel. Com que sempre anem amb temps hem començat el recorregut a les 9:17 (teníem hora a les 10 h). El recorregut és de 3 km + 3 km, ho hem fet amb 1:50 h. El paratge és molt maco però no s’arriba fins a las Hoces si no fins unes muntanyes conegudes amb el nom de Los Cuchillos.

Hem posat direcció a Ruidera, ens hem aturat a dinar a Sant Clemente, unes costelles de xai mol bones!.

Hem continuat fins a Ruidera donant més voltes que un ventilador , però hem vist unes quantes lagunas, n’hi ha 15, ens hem banyat en una d’elles.

Hem anat a voltar per Ruidera i després hem anat a buscar lloc per pernoctar, envoltats d’alzines.

8 jul: Ruidera – Tablas de Daimiel, 90 Km

Avui, també hem fet servir la moto, buscant un lloc per esmorzar hem arribat a Ossa de Montiel, hem esmorzat un entrepà de llom a la planxa amb una safata de tomate. Ben esmorzat hem fet unes rutes a peu, després hem agafat l’ Aprilia i hem bordejat les “lagunes”. Ens hem remullat en alguna d’elles, sobre tot en Rafel, que hi feia tombarelles i no precisament volent. Hem dinat a Ruidera i ben dinat ens hem dirigit al parc nacional de las Tablas de Daimiel. Hem visitat les instal.lacions, hem concertat la visita per demà. Amb l’ Aprilia hem anat a visitar Daimiel, el vent cremava. A Daimiel ens hem refrescat: clares, granitzats... i hem fet unes quantes compres.

Mentre La Casona es refrigerava i el beure es refredava hem fet un dels recorreguts del parc, el curt.

9 jul: Tablas de Daimiel – Tablas de Daimiel

Hem dormit al centre de visitants del parc. A les nou sortíem amb la guia i una parella d’avis de BCN a fer l’itinerari mitjà.

Acabat el recorregut amb l’Aprilia hem anat a Daimiel on hem anat al centre d’interpretació de l’aigua i voltar alguns carrers buscant restaurant, hem dinat i hem passat tota la tarda (4 h) a la piscina municipal d’estiu (una instal·lació envejable).  A la tornada hem anat a preparar la nevera per sopar (això ho hem fet cada dia: comprem glaçons i ho posem a la nevera de càmping). A l’hora de sopar la beguda està fresca. Mentre la beguda refrescava hem anat a visitar el molino de Molomucho. I per acabar el dia hem fet l’itinerari llarg, vaja estem en plena forma, o corres o els mosquits t’empaiten!!!

10 jul: Tablas de Daimiel – Santa Quiteria, 243 Km

La primera impressió era passar el dia a Almagro. Quan l’hem visitat a resultat que amb un parell d’hores tot estava vist. Per tant hem decidit  anar a Ciutat Real però només hem anat al supermercat i hem marxat direcció al Parc Nacional de Cabañeros. Hem voltat una mica, per informar-nos i hem concretat una ruta amb 4X4 per demà a les 7h del matí. Com que la tarda va “calenteta” hem anat a la piscina municipal de Horcajo de los Montes. Després hem anat cap a S. Quiteria perquè el 4x4 ens vindrà a buscar a un centre que està a 5 km.

11 jul: Santa Quiteria – Horcajo de los Montes, 47 Km

Ens he aixecat a les 6h del matí, hem esmorzat i hem anat cap a Casa Palillos, des d’on hem visitat una part del parc nacional de Cabañeros amb un microbus 4x4. Durant el recorregut hem vist cérvols, senglars, voltors, àligues imperials, colobreres, ... En acabar la ruta hem visitat el museu del centre. Després hem anat a Alcoba de los Montes on  hem dinat i hem vist la F1. A la tarda hem anat a la piscina, aigua neta i entorn brut i ple de bitxos, hem hagut de marxar. Ens hem dirigit a Horcajo on hem fet una petita ruta fins la Chorrera (cua de cavall) una part en moto i l’altra a peu. Ens quedem a dormir a l’Horcajo.

12 jul: Horcajo de los Montes – Las Becerras (Navalucillos), 115 Km

Ens hem aixecat a les 8 h, hem anat a esmorzar a una xurreria (no hem menjat xurros) i després hem anat a comprar oli. El del trull diu que és millor que el de Jaén, però el que si que és més barat.

Hem agafat la Casona i hem travessat el parc direcció Navas de Estena. Hem fet la ruta, a peu, del Boqueron de Estena. A la tornada ens hem banyat a la piscina municipal. Hem comprat gel i hem anat a dinar. Hem estat sota unes alzines fins a les 5h que han tornat a  obrir la piscina. Banyats i dutxats ens hem dirigit cap a Navalucillos, quina carretera! Pel camí ens hem aturat a Navahermosa per comprar provisions, tot seguit hem continuat cap a Las Becerras, hem trobat un paratge del riu Pusa explèndid (un merendero amb piscina natural) però la Roser no s’hi ha volgut quedar, hem continuat fins l’entrada de la ruta del Chorro. Hem sopat, hem mirat les estrelles i hem anat a dormir. Hem estat ben sols, i força lluny de qualsevol ésser humà.

13 jul: Las Becerras – Toledo, 94 Km

Avui hem fet el recorregut fins el Chorro (cua de cavall), l’hem fet amb una guia. Hi hem estat 2:30 h quan diuen que es fa en 3:30 h. Hem dinat a Los Navalucillos a la Posada, hem dinat bé!

Ben dinat hem anat cap a Toledo, pel camí hem buidat i omplert els dipòsits. Hem arribat a Toledo, hem deixat La Casona en el pàquing que hi ha davant l’estació d’autobusos. I hem fet un primer recorregut pel casc antic. Hem fet un parell de tapes i a dormir.

14 jul: Toledo – Aranjuez, 50 Km

Ens hem aixecat, hem esmorzat una torrada amb pernil, ...i hem agafat el bus turístic per visitar Toledo. Hem visitat el museu on hi ha pintures del Greco. Després hem donat unes voltes més, hem comprat ganivets i plata (típic de Toledo). Hem dinat a la Gran Campana i ben dinat hem agafat La Casona per anar a Aranjuez.

Quan hem arribat a Aranjuez, com sempre hem anat a l’oficina de turisme, després hem buscat un lloc amb ombra per deixar La Casona, no hi posen cap problema. Hem anat a una piscina que està molt a la vora. Hem visitat el casc antic amb l’Aprilia, hem comprat al mercat i hem tornat a sopar.

15 jul: Aranjuez – Aranjuez

Tan bon lloc que havíem trobat amb molta ombra resulta que  està al costat de la N-IV, només passaven cotxes, hem canviat de lloc i estem pernoctant al costat del Palau Reial.

Al matí hem fet una visita guiada al Palau Reial, després hem visitat els jardins de la illa. Hem dinat en el Rana Verde (força bé). I tot seguit hem anat al jardí del príncep (té 3 km de llarg), hem visitat les Falúas Reals i la Casa del Labrador. Estem pernoctant davant el palauet de Silvela, ep!!! hem sopat molt bé, hem anat a comprar a la “plaça d’Abastos”  i hem menjat delicadeses: pedrers, cloïsses, “carabineros” i per demà tenim bigaros pel vermut.

16 jul: Aranjuez – Villaconejos – Zaorejas – Beteta, 259 Km

Hem sortit d’Aranjuez via Villaconejos amb la finalitat de comprar un vi que ahir vam beure i una garrafa d’oli (hem donat 29 voltes al poble per trobar la cooperativa, quan hem sortit del poble n’hem trobades a pilons). També hi hem esmorzat. Ens hem dirigit cap a Zaorejas, un dels centres de l’ Alto Tajo. Ens hem banyat al riu, hem pujat al mirador i hem visitat la sima d’ Alcorón, de moment el millor de tots els llocs que hem visitat. Hem fet una prospecció al recorregut que havíem de fer demà per un camí que segueix el curs del Tajo, vista l’amplada i l’alçada hem pensat que és millor fer-ho amb l’Aprilia, però no tenim prou betzina i això ha desencadenat una mar de km’s buscant betzineres. Al final hem decidit quedar-nos davant una fins que obrin (a Beteta). Hem sopat a la Casona i després hem fet una volta pel poble, ens hem trobat enmig d’un concert d’una colla de descamisats, quin soroll que feien!!!

17 jul: Beteta – Póveda de la Sierra – Santuario de Nuestra Sra de la Hoz  (Molina de Aragón): 122 Km

Abans de tot hem anat a la betzinera. Ja tenim betzina, La Casona té aigua i els dipòsits buits. Com sempre primer hem anat a esmorzar, a Masegosa però no havia arribat el pa, hem menjat unes madalenes amb café i llet. Després ens hem dirigit cap al naixement del riu Cuervo, quina passada, que maco que és!!! Val la pena venir-ho a visitar. Després hem anat a La Cueva a la Vega del Codorno, hem pujat pel dret amb una parella de valencians. Per  baixar ells han volgut fer drecera i nosaltres hem baixat pel camí, hem arribat primer nosaltres.

Hem posat direcció cap a Póveda de la Sierra per fer el camí forestal que ens quedava pendent, 26 km d’anada i 26 de tornada. Hem dinat just a l’entrada del camí on hem deixat La Casona. Ens hem banyat a la font de la Falaguera 1, n’hi ha dos, l’aigua estava fresqueta. Hem arribat amb tanta pols que hem baixat al riu on ens hem banyat vestits per treure la pols també a la roba. Hem anat direcció Molina de la Sierra (és la festa major), allà hem sopat a un restaurant i ben sopat, són les 10 h del vespre hem anat cap al santuari. Ara són les 11 h, cada dia anem a dormir més tard!!!

18 jul: Santuario de Nuestra Sra de la Hoz – Alcañiz, 211 Km

Ens hem aixecat aviatet, hem esmorzat a La Casona, i hem pujat al mirador del barranco de la Hoz, quina pujadeta!!! Hem visitat els tres miradors. Hem baixat i hem caminat un parell de km pel barranc, fantàstic!!!.

Hem posat al Tomtom l’adreça Alcañiz (hi ha el circuit MotorLand proper escenari del Campionat de motos), al cap de 40 km hem trobat un poble per fer compres de queviures (Monreal del Campo). La mestressa de la botiga, que ens ha convidat fins i tot anar al WC, parla un català perfecte. Hem reprès la marxa uns km fins trobar una ermita amb ombra on hem mirat les carreres  i hem dinat.

Hem continuat cap a Alcañiz, el primer lloc visitat ha estat MotorLand, acabava d’haver una cursa de cotxes. Hem anat al centre d’ Alcañiz, he fet una volta i hem sopat a La Casona.

19 jul: Alcañiz – Sant Carles de la Ràpita, 160 Km

Hem sortit d’Alcañiz direcció la costa. A Morella hem trobat una àrea d’AC hi hem buidat i omplert. A Vinarós hem anat al super i després hem buscat lloc per dinar i banyar-nos. Després hem anat a S. Carles al lloc de costum (hem fet la cervesa sota la figuera i hem trucat a la Montse), hem fet unes tapetes hi a dormir. Quin airet que corre a la costa!!!

20 jul: Sant Carles – Amposta, 40 Km

Hem fet un matí de platja, hem dinat de restaurant i a la tarda hem anat a buscar ombra a la vora de l’Ebre. Cap a les 8 h hem anat a ca l’Eva, camí mas d’Encarrasca. Ens ha costat una mica trobar-ho. Hem sopat amb l’Eva , en Jordi i uns amics d’aquests, el temes de conversa han estat: La Casona, els viatges, i els productes d’elaboració pròpia. He anat a dormir tard, hem dormit al pati de l’Eva.

21 jul: Amposta – Espot, 304 Km

Hem esmorzat pel camí i hem dinat just abans de la Pobla de Segur al costat del pantà de S. Antoni. He reposat una mica i cap a les 4 h. Hem seguit camí cap a Espot, hi hem arribat a 5:30. Hem anat a buscar informació, a comprar pa, a fer la cervesa i cap a La Casona que està tronant. Hi passa un airet més fresc, avui dormirem superbé. Hem passat nit al pàrquing que hi ha entrant a Espot.

22 jul: Espot – Sort -  L’ Escala, 350 Km

Estem al llit (00:00) llampega, trona i fa vent, quin plaer, quin descans!!!. Ens aixequem al matí i els núvols omplen les muntanyes, anem a esmorzar. Mentre esmorzem torna a ploure i el temps que diuen a TV3 assegura que farà mal temps uns quants dies, decidim tornar a casa i deixar per l’agost  la visita al parc nacional, és la segona vegada que estan a Espot marxem sense visitar-lo. A la tercera esperem que sigui possible. Dinem a Ponts i ens aturem a Vic, a ASV, per posar la tapa de l’aire condiconat. Hem vist acabar l’etapa de tour al Tourmalet, en Contador l’ha controlat molt bé. Continuem la ,marxa i a cap a les 8h arribem a casa. Aparquem La Casona davant Greco,3, ho baixem tot, i després l’anem a tancar a casa seva, feia dies que no hi dormia. Ha arribat una mica tocada, es que l’hem fet passar per cada lloc!!!